Home / Aktualności / Cursor 9 NG w napędzie Exqui.City

Cursor 9 NG w napędzie Exqui.City

Najnowszy Van Hool Exqui.City jest wyposażony w silnik FPT Industrial Cursor 9 NG nowej generacji, który zapewnia maksymalną moc 221 kW przy 2000 obr / min oraz moment obrotowy 1300 Nm przy 1000 obr / min. Sześciocylindrowy silnik marki zapewnia niezawodność i wydłużony cykl życia produktu hybrydowemu tramwajowi, który rozpoczął obsługę w gminie Nimes we Francji 6 stycznia.

Sercem Exqui.City jest platforma z wieloma napędami, która została zaprojektowana w celu dostosowania do najnowszych i najbardziej ekologicznych alternatywnych technologii napędu. Dzięki tej elastycznej platformie Van Hool potwierdza swoje doświadczenie we wdrażaniu nowych, bardziej wydajnych i niezawodnych technologii. Charakterystyka miasta i topografia są ważnymi czynnikami wpływającymi na motoryzację pojazdu. W przypadku Nimes hybrydowe połączenie silnika gazowego i elektrycznego zostało uznane za optymalne rozwiązanie.

Silniki FPT Industrial Cursor 9 NG dla Van Hool mają funkcję „Start & Stop”, technologię, która wyłącza silnik spalinowy, gdy pojazd zbliża się do przystanku autobusowego. Zmniejsza to hałas i zużycie gazu, zapewniając pasażerom większy komfort. Po wejściu pasażerów na pokład silnik uruchamia się ponownie, ładując akumulatory elektrycznego napędu.

FPT Industrial sprzedał już 10 silników Cursor 9 NG firmie Van Hool, a kolejne sześć planuje zakończyć przetarg. W styczniu 10 trambusów, z których każdy ma 24 metry długości, rozpoczęło 20-minutową usługę wzdłuż linii T2 między dworcem kolejowym Nîmes a Carémeau CHU (szpital miejski). Ostatecznie szacuje się, że około 25 000 osób będzie korzystać z promu każdego dnia.

Gaz ziemny jest obecnie najbardziej opłacalnym i niedrogim zrównoważonym rozwiązaniem dla pojazdów tego typu; FPT Industrial przoduje w tym segmencie, sprzedając na całym świecie około 50 000 silników. Silniki NG zasilane gazem zarówno w postaci sprężonej, jak i skroplonej znacznie zmniejszają emisję CO2,. Silniki mogą również pracować na biometanie, co obniża emisję do prawie zera.

Cursor 9 NG wykorzystuje stechiometryczne spalanie i wielopunktowy sekwencyjny wtrysk, zapewniając najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa. Aby spełnić normy emisji spalin Euro VI, silnik opiera się na prostym trójdrożnym katalizatorze bez EGR (recyrkulacji spalin).

Cursor 9 NG  w napędzie  Van Hool Exqui.City

typ:                                                   rzędowy 6-cylindrowy

Zasilanie:                                        turbodoładowany tzw. aftercooler

Średnica/skok (mm):                  117/135

pojemność skokowa (l):              8.7

liczba zaworów na cylinder:       4

system wtrysku:                            wielopunktowy

turbosprężarka, typ:                    wastegate

moc:                                                221 kW @ 2,000 rpm

moment obrotowy:                      1300 Nm @ 1,000 rpm

oczyszczanie spalin:                     3-drożny katalizator

Check Also

Craftery dla Scania Assistance w Polsce 

Nowe samochody serwisowe będą wykorzystywane do obsługi klientów w czterech serwisach Scania. Pojazdy wyprodukowano w …