Home / Aktualności / Najdłuższy Solaris Trollino

Najdłuższy Solaris Trollino

W Gdyni trwają jazdy testowe dwuczłonowego trolejbusu Trollino 24 marki Solaris prowadzone w celu uzyskania tzw. homologacji cząstkowych pojazdu komunikacji miejskiej. Zgodnie w polskimi prawem drogowym 24 metrowy pojazd nie może być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Tego typu pojazdy zwykle obsługują tzw. linie BRT przebiegające po wydzielonych pasach jezdni lub specjalnych drogach. Projekt Trollino 24 powstawał głównie z myślą o zagranicznych odbiorcach. Kierowalność Trollino 24 nie budzi żadnych wątpliwości. Układ kierowniczy złożony z dwóch osi kierowanych sprzężonych ze sobą za pośrednictwem specjalnego układu sterującego i programowania został zaprojektowany w oparciu o komponenty wykorzystywane m.in. podwoziach specjalnych naczep samochodowych dużej ładowności. Na zakrętach koła poszczególnych członów podążają po wspólnym śladzie, co można zaobserwować na zamieszczonym filmie.

Napęd w skład, w którego wchodzą m.in. dwa silniki centralne przenoszony jest przez dwie osie (drugą i trzecią). W układzie zasilania zastosowano baterie o pojemności 56 kWh umożliwiające trolejbusowi jazdę na krótkich dystansach bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Większość nowych trolejbusów (6 sztuk Trollino 12) zakupionych przez PKM Gdynia zostało wyposażonych w układy napędowe wspomagane przez baterie o pojemności 87 kWh, dzięki którym gdyńskie przedsiębiorstwo mogło przedłużyć linie komunikacyjne bez rozbudowywania infrastruktury technicznej. Szczegóły tego rozwiązania w najbliższym wydaniu kwartalnika Polski Traker Bus.

 

Check Also

Nowa nazwa handlowa kabin sypialnych Scania S

Scania zmienia nazwę handlową swoich najbardziej prestiżowych kabin S. Zamiast litery S, po której następuje …