Home / Aktualności / Kässbohrer Maxima SCS-X

Kässbohrer Maxima SCS-X

Należy do nowej serii naczep produkowanych z wykorzystaniem technologii kataforezy zanurzeniowej.

Fabryka Tirsana wytwarza różne typy naczep oraz zabudów w oparciu o własną technologię, a także przejętego Kässbohrera. Kilka lat temu udoskonalono metodę zabezpieczenia antykorozyjnego podwozi poprzez wprowadzenie kataforezy zanurzeniowej. To jedna z droższych w eksploatacji technik, jednak o jej opłacalności zadecydowała m.in. wydajność linii montażowych. W tym samym czasie ruszyła nowa linia produkcji naczep kurtynowych. Tirsan jest największą turecką firmą wytwarzającą ok. 9 tys. Różnych pojazdów. Podwozia zabezpieczone kataforezą oferowane są z 10-letnią gwarancją odporności na korozję.

Next Prev
DSC_7284 
DSC_7296 
DSC_7276 Ozdobne logo na nierdzewiejącym podwoziu (zderzaku).
DSC_7295 Certyfikat wytrzymałości EN 12642 XL.
DSC_7269 Frontowa ściana z płytą ochronną.
Next Prev

Główne komponenty naczep wytwarzane są w tureckiej fabryce, skąd trafiają do niemieckiego zakładu (Goch), gdzie odbywa się ich montaż. Stamtąd pochodzą naczepy kurtynowe sprzedawane przez firmę Timex z Konika Nowego. Kässbohrer znany jest na różnych rynkach, m.in. na tureckim, uchodzącym za jeden z najbardziej wymagających dla wszelkiego typu pojazdów. Trudne warunki drogowe oraz skłonność tamtejszych transportowców do przeładowywania znajdują odbicie także w konstrukcji naczepy. Te same rozwiązania stosowane są w Kässbohrerach oferowanych w centrum Europy. Uwagę zwraca frontowa ściana wykonana ze stalowej blachy, zabezpieczona od wnętrza skrzyni ładunkowej sklejką o grubości 3 cm. Podłoga (sklejka 3 cm, całkowicie fugowana) wytrzymuje nacisk 7,2 t, natomiast tylny zwis naczepy został wzmocniony stalowymi kształtownikami przyspawanymi do podłużnic. Wytrzymała struktura podwozia nieco odbija się na ciężarze własnym, niemniej jego wartość w zależności od wyposażenia wynosi ok. 6,7 t.

Next Prev
DSC_7300 Kompletnie fugowana, wzmocniona od spodu i nie za gęsto nawiercana podłoga.
DSC_7273 Rolkowe zderzaki.
DSC_7301 Proste i skuteczne zabezpieczenie powierzchni drzwi i plandeki.
DSC_7281 
DSC_7264 
DSC_7291 Rozbudowany układ nadkoli – mniejsze zabrudzenia plandeki, lepsze warunki pracy opon naczepy.
DSC_7302 
Next Prev

Naczepa Maxima SCS-X była wykorzystywana m.in. w naszym teście („PT” 7/2015), w ramach którego przewoziła betonowe obciążniki o masie 25 t. Ciężki ładunek nie wpłynął na kształt podłogi, nawet po wypięciu ciągnika ułatwiając ponowne jego wpięcie, a także otwieranie drzwi i przesuwanie dachu.

Dane techniczne – Kässbohrer Maxima SCS-X

dopuszczalna masa całkowita: 35 500 kg • długość całkowita: ok. 13 680 mm • szerokość całkowita: ok. 2550 mm • długość powierzchni ładunkowej w świetle: ok. 13 610 mm • szerokość powierzchni ładunkowej w świetle: ok. 2480 mm • wysokość całkowita: 4000 mm • wysokość powierzchni ładunkowej w świetle: 2750 mm • wysokość siodłowa: 1120 mm

Rama

Konstrukcja spawana wykonana z drobnoziarnistej stali, dwie podłużnice z przetkniętymi poprzecznicami • Płyta sprzęgu z 2-calowym sworzniem.

Podwozie

Trójosiowy układ jezdny SAF, hamulce tarczowe 430 mm • Mechaniczne podpory marki JOST 24 t z podporami wyrównawczymi • Ćwierćbłotniki z tworzywa sztucznego z osłonami przeciwbłotnymi na trzeciej osi • Kosze na dwa koła zapasowe. Skrzynka narzędziowa z tworzywa sztucznego • Sztywna tylna osłona podjazdowa ze stali zgodna z dyrektywą 70/221/EEC.

Nadwozie

Stalowa rama zewnętrzna z systemem mocowania pasów K-FIX/118 par otworów w ramie zewnętrznej • Ściana przednia z płytą osłonową od wewnątrz do wys. ok. 1200 mm. Narożne kłonice stalowe • Dwuskrzydłowe drzwi panelowe, dwie pary rygli. Trzy pary kłonic przesuwnych z kieszeniami na listwy • Cztery rzędy łat aluminiowych • Dach przesuwany do przodu typu Edscha • Diagonalne wzmocnienie linkami stalowymi. Plandeki boczne z PCW, gramatura 900 g/m2 • Tylny i przedni napinacz plandek bocznych.

Check Also

Śmieciarki Scania CNG we wrocławskich Krzykach

FBSerwis Wrocław spółka należąca do Grupy FBSerwis zainwestowała w pięć podwozi Scania nowej generacji napędzanych …